Twee Musketiers spelen zesde Marktconcert

Het zesde Marktconcert op zaterdagmiddag 10 augustus 2024 wordt verzorgd door de organisten Joost de Nooijer en Wim van Balen. Vorig jaar traden de heren al zeer succesvol op als de drie Orgelmusketiers, maar de derde musketier Arjen de Nooijer moest dit jaar verstek laten gaan in verband met vakantie.

De naam Orgelmusketiers gaat terug op hun gezamenlijke studietijd in Delft. De heren hebben namelijk naast orgel ook nog eens bouwkunde gestudeerd aan de Delftse universiteit. Als lid van studentenvereniging C.S.R. richtten ze een vereniging op met de naam C.S.R. Franck om onder de leden van C.S.R. het orgel te promoten door middel van allerlei ludieke en serieuze activiteiten.

Aanstaande zaterdag zullen de heren u met hun orgelkunsten enthousiast. Op het programma staan orgelwerken voor orgel solo en orgel quatre-mains (en voeten) van o.m. J.S. Bach, W.A. Mozart (Eine kleine Nachtmuziek), Z. Gardonyi, G. Gershwin en J. Bret (Entente Cordiale). Het virtuoze handen- en voetenwerk zal te volgen zijn op een groot scherm.

Van harte aanbevolen dit zesde Marktconcert!